Скрипторий: Equipment - spider gun (guns & gears)
Назад к списку всех объектов Guns & GearsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАEquipment - spider gun (guns & gears)
Spider Gun
Item 6+
Source Guns & Gears
Usage held in 2 hands; Bulk 2
A spider gun is a +1 striking weapon. It's a distinct type of martial firearm made from the fangs and spinneret of a Large spider. It deals 1d10 poison damage with a range increment of 30 feet and reload 1. On a critical hit, the venom clings to the target and they take persistent poison damage equal to 1d4 + the number of weapon damage dice. A spider gun does not add critical specialization effects. The gun can be activated to fire webbing that hampers other creatures.
Activate Interact ( conjuration, magical); Frequency once per round; Effect You fire a mass of webbing at a square within 30 feet. That square becomes covered in webbing for 1 minute. A square covered with the webbing from a spider gun can be cleared by a single attack or effect that deals at least 5 slashing damage or 1 fire damage. A square has AC 5, and it automatically fails its saving throws. The first time each turn a creature in the webbing begins to use a move action or enters the webbing during a move action, it must attempt an Athletics check or Reflex save against DC 20. On a success, it moves normally through the webbing and clears away the webbing from any squares it enters this turn. On a failure, it treats squares of webbing as difficult terrain this turn, and on a critical failure, it's immobilized for 1 round or until it Escapes (DC 20) or destroys the webbing.
Craft Requirements The initial raw materials for the spider gun must include the fangs and spinneret of a giant spider or other Large spider.
Price 250 gp
Bulk 2
Price 1,400 gp
Bulk 2
The gun's webbing requires at least 15 slashing damage or 5 fire damage to clear away and the DC is 25.
Price 6,500 gp
Bulk 2
A major spider gun is a +2 greater striking weapon. The gun's webbing requires at least 25 slashing damage or 15 fire damage to clear away and the DC is 34.
Usage held in 2 hands; Bulk 2
A spider gun is a +1 striking weapon. It's a distinct type of martial firearm made from the fangs and spinneret of a Large spider. It deals 1d10 poison damage with a range increment of 30 feet and reload 1. On a critical hit, the venom clings to the target and they take persistent poison damage equal to 1d4 + the number of weapon damage dice. A spider gun does not add critical specialization effects. The gun can be activated to fire webbing that hampers other creatures.
Activate Interact ( conjuration, magical); Frequency once per round; Effect You fire a mass of webbing at a square within 30 feet. That square becomes covered in webbing for 1 minute. A square covered with the webbing from a spider gun can be cleared by a single attack or effect that deals at least 5 slashing damage or 1 fire damage. A square has AC 5, and it automatically fails its saving throws. The first time each turn a creature in the webbing begins to use a move action or enters the webbing during a move action, it must attempt an Athletics check or Reflex save against DC 20. On a success, it moves normally through the webbing and clears away the webbing from any squares it enters this turn. On a failure, it treats squares of webbing as difficult terrain this turn, and on a critical failure, it's immobilized for 1 round or until it Escapes (DC 20) or destroys the webbing.
Craft Requirements The initial raw materials for the spider gun must include the fangs and spinneret of a giant spider or other Large spider.
Spider GunItem 6
Source Guns & GearsPrice 250 gp
Bulk 2
Spider Gun (Greater)Item 9
Source Guns & GearsPrice 1,400 gp
Bulk 2
The gun's webbing requires at least 15 slashing damage or 5 fire damage to clear away and the DC is 25.
Spider Gun (Major)Item 15
Source Guns & GearsPrice 6,500 gp
Bulk 2
A major spider gun is a +2 greater striking weapon. The gun's webbing requires at least 25 slashing damage or 15 fire damage to clear away and the DC is 34.